بلاگ

چرا نباید روتختی ارزان بخریم

هیچ ارزانی بدون دلیل نیست. در زمان خرید روتختی اگر با پیشنهاد‌های ارزان قیمتی روبه‌رو شدید به کیفیت تولید روتختی قطعا باید شک کنید. هرگز نباید کیفیت را فدای قیمت‌های پایین کرد. خرید یک روتختی ارزان قیمت چه مشکلاتی را برای ما به همراه دارد؟ چرا نباید روتختی ارزان بخریم؟ روتختی با کیفیت چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟ با ما همراه باشید تا در این مقاله از معایب روتختی ارزان قیمت برایتان صحبت کنیم.

چرا کالای خواب ارزان نخریم؟

هزینه‌ای که ما بابت تهیه روتختی می‌‌پردازیم شامل ویژگی‌هایی می‌شود که یک روتختی را از سایر روتختی‌های ارزان‌ قیمت متمایز می‌کند. کیفیت هر روتختی با مبلغی که بابت آن می‌پردازیم هم‌خوانی خواهد داشت. اما خرید یک روتختی ارزان قیمت چه معایبی دارد؟ در ادامه مطلب به چند مورد از معایب استفاده از روتختی ارزان قیمت می‌پردازیم:

۱- تاثیر منفی بر سلامتی

اگر می‌خواهید از بروز بیماری‌های پوستی و تنفسی جلوگیری کنید، به کالای خواب خود اهمیت دهید. خرید روتختی‌های ارزان قیمت باعث ایجاد آلرژی‌های پوستی می‌شود.

به دلیل کیفیت نامناسب پارچه روتختی اگزما و حساسیت‌های پوستی از مشکلات شایع خرید روتختی ارزان قیمت است. با توجه به پوست حساس کودکان، در این گروه سنی علایم حساسیت بیشتر از افراد بزرگسال دیده می‌شود.

تاثیر روتختی ارزان بر سلامتی بدن

۲- پرزدار شدن روتختی

با خرید یک روتختی ارزان قیمت، قطعا باید منتظر پرزدار شدن روتختی خود باشید. این انتظار اما طولانی نمی‌شود. به دلیل رعایت نکردن نکات لازم در زمان تولید پارچه، پرزدار شدن روتختی بر اثر سایش به مرور  اتفاق می‌افتد.

پرزها و یا گلوله‌های کوچک سراسر روتختی شما را فرا می‌گیرد و بر جلوه و زیبایی روتختی اثری منفی برجا می‌گذارد. پارچه‌هایی مانند پلی استر و یا پنبه فلامنت از جمله پارچه‌هایی هستند که اگر نام آنها را می‌شنوید، پرزدار شدن این نوع پارچه‌ها حتمی خواهد بود.

اگر شما هم از پرز دادن روتختی خود خسته شده اید و به دنبال راه حلی برای برطرف کردن آن هستید مقاله “ دلایل پرز دادن روتختی و راه های برطرف کردن آن ” می تواند کمک زیادی به شما کند

۳- رنگ‌دهی روتختی

یکی از عواملی که بر قیمت نهایی یک روتختی تاثیر می‌گذارد، تکنولوژی است که برای رنگ آمیزی پارچه روتختی از آن استفاده شده است.

اگر چاپ پارچه از طریق، چاپ راکتیو و یا چاپ دیجیتال باشد، بهترین و مطمئن‌ترین راه چاپ پارچه بوده و هزینه‌های زیادی نیز بابت انجام آن صورت گرفته است.

اگر به جز این روش‌ها مراحل چاپ پارچه طی شده باشد، شما با یک کالای خواب ارزان قیمت روبه‌رو هستید. قطعا با این ویژگی در زمان شست‌وشو روتختی، رنگ پارچه شما تغییر خواهد کرد.

روتختی ساده یا طرح دار

۴- عدم انتقال گرما و سرما

پارچه‌های غیر ارگانیک به دلیل آنکه تمام و یا بخشی از آنها ساخته شده از مواد صنعتی است، مشکلات زیادی را برای شما ایجاد می‌کنند.

تنفس و تبادل هوا در این پارچه‌ها صورت نمی‌گیرد. به دلیل آنکه رطوبت و حرارت بدن در این پارچه‌ها جابه‌جا نمی‌شود، در فصل‌های گرم و سرد سال شما با گرما و سرمای خارج از فصل مواجه می‌شوید.

به این صورت که، در تابستان احساس گرمای بیشتر و در فصل زمستان سرمای بیشتری را با استفاده از این نوع روتختی‌ها تجربه خواهید کرد.

۵- دوام روتختی

حتما این جمله را بارها شنیده‌اید و می دانید که بازیافت پلاستیک در عصر حاضر تبدیل به یکی از معضلات جهانی شده است. به کارگیری پلاستیک نیز به عنوان ماده اولیه در پارچه‌هایی چون فلامنت، تترون، پلی استر، میکرو و ویسکوز باعث می‌شود کالای خواب شما دوام بالایی داشته باشد.

پارچه‌هایی چون ابریشم و تمام پنبه نیز، با داشتن بافتی ظریف، عمر کمتری دارند. حال سوال پیش می‌آید که چگونه پارچه‌ای را برای روتختی خود انتخاب کنیم؟ پاسخ این سوال می‌تواند را می توانید در مقاله ” بهترین پارچه روتختی” پیدا کنید در این مقاله ما به بررسی انواع پارچه های روتختی پرداخته ایم

الیاف طبیعی چه ویژگی‌هایی دارند؟

الیافی طبیعی مانند ابریشم، پنبه، نخ، کتان، مخمل و پشم سازگاری بیشتری با پوست بدن انسان دارند و حساسیتی ایجاد نمی‌کنند. سایر خصوصیات مثبتی که باعث می‌شود الیاف طبیعی انتخابی ایده‌ال برای روتختی باشد، شامل موارد زیر است:

  • الیاف طبیعی نرم و لطیف هستند و زمانی که با پوست بدن در تماس باشند احساس خوبی به ما می‌دهند.
  • به دلیل آنکه الیاف طبیعی هایپوآلرژیک هستند، مشکلات تنفسی و پوستی ایجاد نمی کنند.
  • زیست تخریب پذیر هستند.
  • تنفس پذیری بالایی داشته و امکان گردش هوا را خواهند داشت.
  • در فصل سرد سال گرما می‌بخشند و در روزهای گرم تابستان از تعریق بدن جلوگیری می‌کنند.

چه مبلغی را برای خرید روتختی در نظر بگیریم؟

بودجه شما نقشی تعیین کننده بر انتخاب شما دارد. اما اگر به دنبال خرید یک کالای خواب ارزان قیمت می‌گردید، بهتر است از خرید روتختی منصرف شوید. چراکه با خرید یک روتختی بی‌کیفیت تنها به سلامتی و جیب خود ضرر می‌رسانید.

انتخاب این نوع از روتختی‌ها عمر بالایی نخواهند داشت و شما خیلی زود مجبور خواهید شد که کالای خواب خود را تعویض کنید.

بنابراین توصیه می‌کنیم زمان خرید روتختی را به تاخیر بیندازید. در زمان مناسب با صرف هزینه‌ای معقول انتخابی صحیح داشته باشید.

نکات مهم زیر را به خاطر بسپارید

  • هیچ ارزانی بدون دلیل نخواهد بود. زمانی که در فروشگاهی به شما پبشنهاد‌های ارزان‌تری داده می‌شود باید نسبت به کالای مورد نظر شک کنید.
  • جنس پارچه‌ بر قیمت نهایی روتختی تاثیر زیادی دارد. زمانی که با یک روتختی ارزان قیمت مواجه می‌شوید، قطعا از الیاف نامرغوبی استفاده شده است.
  • یکی از مواردی که باعث افت شدید قیمت روتختی می‌شود استفاده از الیاف بازیافتی و یا پارچه‌های چینی درجه دو و یا سه است. اگر می‌خواهید خیلی زود پول خود را دور بریزید، این نوع روتختی‌ها را انتخاب کنید.

سخن پایانی

روتختی یکی از مهم‌ترین وسایلی است که می‌تواند بر کیفیت و سلامت خواب ما نقشی موثر داشته باشد. در این مقاله با ارائه دلایلی به بررسی این موضوع که چرا روتختی ارزان نباید بخریم پرداختیم.

با خرید یک کالای خواب ارزان‌قیمت شما در هزینه‌های خود صرفه‌جویی نخواهید داشت چراکه آسیب‌های زیادی را بابت خرید چنین کالایی متحمل خواهید شد. گاهی خرید روتختی ارزان قیمت با بروز آلرژی، سلامت شما را تهدید می‌کند.

ضررهای مالی دیگر نیز گریبان‌شما را خواهد گرفت و مجبور خواهید شد به دلیل کیفیت پایین، روتختی تازه خریداری شده را تعویض کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *